Toyota Gazoo Racing Yunanistan’da çifte zafer elde etti
Toyota Gazoo Racing World Rally Squad, Yunanistan’da düzenlenen Akropolis Rallisi’nde ilk iki sırayı aldı.
Toyota’nın açıklamasına göre, ralli başlamadan önce bölgedeki şiddetli yağışlar ralliyi zorlaştırırken, pilotlar çamurlu etaplardan kayalık yollara doğru zorlandı. Toyota’nın ralli aracı GR Yaris Rally1 Hybrid, dayanıklılığını ve yüksek performansını bir kez daha kanıtladı.
22 yaşındaki WRC’nin en genç şampiyonu Kalle Rovanpera ve yardımcı pilotu Jonne Halttunen, ralliyi 3 saat 16,7 saniyede tamamlayarak yeni bir zafere imza attı. Toyota ilk iki sırayı alarak çifte zafer elde etti ve Elfyn Evans ve Scott Martin ile birlikte podyumda yer aldı.
Elfyn Evans ralliyi Rovanpera’nın 1 dakika 31.7 saniye gerisinde tamamladı. Haziran ayındaki Kenya Rallisi’nden bu yana ilk kez yarışan Sebastien Ogier, Cumartesi öğleden sonra başı belaya girene kadar ralliye liderlik etti. Cumartesi günü yarışı bırakmak zorunda kalan Ogier, Pazar günü etaplara dönerek 10. sırayı almayı başardı.
-Toyota Gazoo Racing farkı 91 puana çıkardı
Yunanistan’da ilk iki sırayı alarak başarılarına bir yenisini daha ekleyen Toyota Gazoo Racing Dünya Ralli Takımı, hem rallide hem de Power Stage’de maksimum puanları elde etti. Böylece Markalar Şampiyonası’nın bitimine üç yarış kala en yakın rakibiyle puan farkını 91’e çıkardı. Toyota bu dönem 10 yarıştan 8’ini kazanarak şampiyonluk yolunda emin adımlarla ilerlemeye devam etti.
Genç sürücü Rovanpera ise bu yıl üçüncü zaferini elde ederek, Sürücüler Şampiyonası’nda en yakın rakibi ve takım arkadaşı Elfyn Evans ile aradaki farkı 33 puana çıkardı.
Açıklamada bahisle ilgili değerlendirmesine yer verilen Kalle Rovanpera, mükemmel bir hafta sonu geçirdiklerini belirterek, “Bu ralli her zaman zorlu oldu. Geçen yıl Yunanistan’da yarışın başından sonuna kadar sorunlar yaşadık. Bu yıl çok daha iyi mücadele etme potansiyeli vardı. Takım için güçlü bir aracımız vardı. “Sunumlarınız için çok teşekkür ederim. Artık istikrarlı performansımızı sürdürüp diğer rallilere odaklanmanın zamanı geldi.” ifadelerini kullandı.
-Sezona damgasını vuran ralli aracı: GR Yaris Rally1 Hybrid
Açıklamaya göre 2023 Dünya Ralli Şampiyonası bir sonraki yarış için Güney Amerika’ya dönecek. En son 2019 yılında düzenlenen Şili Rallisi, 28 Eylül – 1 Ekim tarihleri arasında koşulacak. Miting, Concepcion liman kenti çevresindeki Bio Bio bölgesinin ormanlarındaki sahnelerde gerçekleştirilecek. Buradaki yollar teknik olduğu kadar hızlı ve akıcı olmasıyla da dikkat çekiyor.
GR Yaris Rally1 Hybrid yarış aracıyla 2022 yılında Markalar, Sürücüler, Yardımcı Pilotlar Dünya Şampiyonası’nı kazanan Toyota, üst üste üçüncü kez WRC şampiyonluğunu kazanma hedefiyle 2023 sezonu için aracını geliştirdi.
Başarısını kısa sürede kanıtlayan GR Yaris Rally1 Hybrid’i performans ve dayanıklılık alanında daha da ileriye taşıyan Toyota, ralli aracının her türlü yol koşulunda stabil bir sürüş elde etmesini sağladı. Toyota, ralli aracının hibrit sisteminin verimliliğini ve performansını artırarak başarısını 2023 yılında da sürdürüyor. Bu yeni nesil hibrit ralli aracı performansı, verimliliği, hızı ve dayanıklılığıyla dikkat çekiyor.
2023 yılının ilk 10 yarışında GR Yaris Rally1 Hybrid, Sebastien Ogier ve Kalle Rovanpera ile 3 kez, Elfyn Evans ile ise 2 kez birincilik elde etti. Aynı zamanda aracın stabilitesi de ön plana çıkıyor; en az bir GR Yaris Rally1 Hybrid, 10 yarıştan dokuzunda ilk üçte yer alıyor.
-Toyota Gazoo Racing ile daha iddialı arabalar
2007 yılında tanıtılan Toyota’nın yarış bölümü Toyota Gazoo Racing, Dünya Ralli Şampiyonası (WRC), Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) ve Dünya Ralli-Raid Şampiyonası (W2RC) gibi üst düzey motor sporları yarışlarıyla ilgileniyor.
Toyota, araçlarını en ekstrem koşullarda ve en zorlu yollarda yarıştırarak otomobil geliştirmeyi teşvik ediyor. Motor sporları alanında hibrit teknolojisinden hidrojene kadar pek çok farklı çalışma üretiyor. Birçok kez şampiyonluk kazanan takım, heyecan ve eğlenceyi sürdürülebilir motor sporlarıyla buluşturmayı hedefliyor.