2022’nin En Değerli Markaları Açıklandı: Teknoloji Odaklı İlk 10 Şirketten 8’i
Markaların finansal maliyetlerini belirlemek biraz meşakkatli bir iştir. Ancak markaların maliyeti birçok belirleyici üzerinden yıllık olarak hesaplanmaktadır. 2022’nin en pahalı 10 markasından 8’i teknoloji, 1’i market ve 1’i banka olarak öne çıktı.
Brand Finanche tarafından hazırlanan Global 500 raporunda dünyanın en pahalı markaları sıralandı.
Listenin başında 355,1 milyar dolarla Apple yer alıyor ve bu rakam tarihin en yüksek değeri olarak öne çıkıyor.
Amazon ise 350,3 milyar dolarlık değerleme ile listede ikinci sırada yer aldı.
Google, 263,4 milyar dolarlık değerleme ile listede üçüncü sırada yer aldı.
Microsoft, 184,2 milyar dolarla dördüncü sırada yer aldı.
Listedeki tek market zinciri olan Walmart ise 111,9 dolarla beşinci sırada yer aldı.
Güney Koreli teknoloji devi Samsung ise 107,3 milyar dolarla listede altıncı sırada yer aldı.
Facebook veya yeni adıyla Meta, 101.2 milyar dolarla listede yedinci sırada yer alıyor.
Listedeki tek finans şirketi olan Çin’in inşaat ve inşaat bankası ICBC, 75.1 milyar dolar değerleme aldı.
Huawei markası tüm ambargolara rağmen 71.2 milyar dolarla ilk ona girmeyi başardı.
Listenin en sonunda yer alan Verizon ise 69,6 milyar dolar değerleme aldı.